Pizza med parmaskinke, mozzarella og frisk rucula

Så fik jeg tid til at få lavet de sidste ting omkring hjemmesiden færdig og gjort den offentlig for jer! Og hvorfor ikke starte med en af mine yndlings “nemme” retter, som ofte sniger sig ind i mine madplaner.

Jeg elsker hjemmelavet pizza og noget af det vigtigste for mig er den perfekte bund. Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige (alm, langtidshævede, fuldkorn, færdigkøbte osv), men vender altid tilbage til den samme opskrift. Den er skide god, både fordi den ikke er tidskrævende (hvis jeg vil have pizza NU, kan jeg ikke vente til imorgen tidlig på at dejen hæver færdig…) og fordi den er sindssyg lækker!

Derudover er pizza med parmaskinke, mozzarella, ananas, tomat og frisk rucula min absolutte favorit! MUMS. Jeg bliver helt sulten af at se på billederne.

Som I måske har lagt mærke til har jeg brugt en pizzasten. Jeg gav den egentlig i gave til min gode veninde, og lånte den efterfølgende af hende for lige at prøve det af – og WOW. Lige siden har jeg slået et smut forbi hende hver gang jeg skal lave pizza for at låne den. Pizzastenen gør virkelig en forskel. Bunden bliver endnu mere sprød og let! Og så er den bare nem at bruge. Så hvis I ikke har prøvet det endnu, skylder I virkelig jer selv (og dem i serverer pizzaen for) at gøre det!

Men nok snak, her får I opskriften:

Passer til 2 plader pizza. 

Pizzadej:
25 g gær
3 dl lunken vand
ca. 1-1½ spsk. olivenolie
2 tsk. groft salt
100 g durummel
100 g. rugmel
ca. 200 g hvedemel

Alle ingredienser æltes sammen og dejen stilles til hævning en halv til en hel time. Jo længere tid jo bedre 🙂

Tomatsovs:
1 ds. flåede tomater
1. lille ds. tomatpure
Oregano, basilikum, timian
Salt og peber.

Fyld:
2. pk parmaskinke (a ca. 70 g.)
1. pk. frisk mozzarella
Cherrytomater
Ananas
Ruculasalat

Fyldet er jo selvfølgelig helt op til jer! Hvis I har nogle gode ideer eller en anden yndlingspizza må I hellere end gerne skrive det i kommentarfeltet – det er nok snart på tide, jeg prøver noget nyt!

Bages midt i ovnen (alm.) ved ca. 200 grader i 15-20 min. Når osten er smeltet og bunden føles sprød, er den færdig.

HAPS HAPS HAPS – Velbekomme!

Skriv et svar

