Lækre småkager med havregryn og kokos!

     

De næste par dage står virkelig i madlavningens tegn, da min mor fylder 50 i morgen og jeg har lovet at lave maden. Heldigvis får jeg hjælp af min gode veninde, Katrine, som er genial i et køkken, så mon ikke vi nok skal klare det!

Jeg vil desuden prøve at tage billeder af så meget som muligt, så jeg kan få det smidt herop på bloggen bagefter. Menuen består af lidt af hvert, blandt andet lakseruller, tærter, kartoffelsalat med mango og småkager til kaffen! Jeg har derfor været på udkig efter en god opskrift på småkager og efter at have smidt 100 småkager ud (som ikke rigtig smagte af noget), fandt jeg denne opskrift, som virkelig gav nogle lækre sprøde småkager, og som desuden er virkelig nem, Jeg lavede dem forholdvis små, så man nemt kan spise et par stykker, hvilket blev til cirka 50-60 stk af en portion.

Opskrift: 

125 gr. blødt smør
100 gr. sukker
100 gr. brun farin
1 æg
100 gr. mel
2 tsk. vanillesukker
1/2 tsk. natron
1 knsp. salt
75 gr. kokosmel
75 gr. havregryn

Smørret smeltes og røres sammen med sukkere. Ægget tilsættes og resten af ingredienserne vendes i. Herefter røres dejen sammen og trilles til kugler på størrelse med en lille valnød og trykkes let flade. Kagerne sættes på en plade med lidt afstand imellem, da de flyder ud og bages ca. 7 minutter ved 200 grader, til de er gyldne og gennembagte.

Velbekomme!

4 thoughts on “Lækre småkager med havregryn og kokos!

  1. De smager rigtig dejligt. Jeg lavede dobbelt portion, lagde på med to skeer i valdnød størrelse, og fik ca 80 stk.

  2. Har lige, bagt en portion i dag. De er virkelig lækre. Jeg smeltede, dog ikke smørret. På ingredienslisten, står der blødt smør, så jeg kom smør og sukker i foodprocessoren og derefter de andre ingredienser. Jeg tog, et par vinylhandsker på, inden jeg gik i gang med, at rulle kuglerne, så sidder dejen ikke fast på hænderne. Jeg lavede, 2 plader, med 16 på hver og ja de flyder virkelig ud, så det er med at lægge dem med god afstand. De blev virkelig lækre og smager fantastisk.

Skriv et svar

