Vandmelonsalat med feta, rødløg og frisk persille!

Efter den lille reception vi havde i anledningen af min mors fødselsdag i onsdags, har jeg en masse billeder og opskrifter på lækker mad, som jeg glæder mig til at vise jer.

Noget af det der kom på bordet, var af mine yndlings sommersalater! Jeg elsker den søde vandmelon, som passer perfekt til den saltede feta og den friske persille. Derudover havde jeg lidt blåbær liggende, som bare var et smukt finish. Alt i alt en dejlig, nem salat, som altid ser indbydende ud og smager fantastisk.

Opskrift:  

Til cirka 4 personer.

1 lille kernefattig vandmelon
1 rødløg
1 bundt persille
1 pakke feta
Lidt ruculasalat (eller en anden slags)

Dressing:
3 spsk. balsamico
1 spsk. sukker

Spar dig selv tid ved at købe en kernefattig vandmelon – det gør arbejdet meget nemmere, når du skal skære kødet ud i små firkanter. Snit rødløget fint, skær fetaen i små stykker og hak persillen. Jeg plejer som regel at lave en lille dressing af balsamico og sukker, som passer godt til vandmelonen. Begge dele hældes i en gryde og varmes forsigtig op indtil sukkeret er smeltet. Anret lidt rucula som bund med den lækre vandmelon over. Tilføj fetaen og rødløget og slut af med lidt persille og dressing henover.

Velbekomme!

Skriv et svar

