Nemme ovnbagte fiskefrikadeller med dild!

          

          

Der findes ikke rigtig nogen undskyldning for ikke at lave de her fiskefrikadeller til aftensmad, medmindre man selvfølgelig ikke kan lide fisk! De er så nemme at lave og så smager de skønt. Jeg havde dog ikke lyst til så meget andet end fiskefrikadeller, så jeg fik bare et par skiver rugbrød til. Hvis man vil prøve noget andet, kan man evt. servere dem med gulerodssalat, kartofler eller en bulgursalat.

Derudover prøvede jeg at lave dem så sunde som muligt, og bagte dem derfor i ovnen i stedet for at stege dem på panden. Jeg var ret tilfreds med resultatet, men hvis man er til den traditionelle fiskefrikadelle, skal man stege dem på panden.

Opskrift:

Til 4 pers eller lidt ekstra til fryseren. 15-16 stk.

500g. fiskefars
1 æg
2 tsk. tørret dild
1 lille løg
1 fed hvidløg
1 tsk. salt
0,5 tsk. hvid peber
Lidt olie

Fiskefarsen røres først sammen med æg og salt. Hak herefter løg og hvidløg fint og tilsæt det sammen med dild og hvid peber. Lad herefter farsen hvile på køl i en halv time.

Hav en bageplade med bagepapir klar og brug en spiseske til at lægge og forme frikadellerne på pladen. Pensl let med olie og bag dem ved 225 grader i 20 min. Husk at vend frikadellerne efter 10 min.

Velbekomme!

2 thoughts on “Nemme ovnbagte fiskefrikadeller med dild!

  1. Virkelig smart at bage dem i ovnen! Har jeg aldrig tænkt på. Kan i øvrigt anbefale dig at prøve med koriander og chili, eller persille og chili (min favorit).

Skriv et svar

