Sunde pandekager med blåbær og banan!

Weekenden er den perfekte undskyldning, for at gøre lidt mere ud af morgenmaden og for eksempel servere disse lækre pandekager! Jeg lavede dem til min kæreste og jeg, og vi var begge to helt vilde med dem. Især med lidt honning eller sukker på toppen 😉 Det sker der nemlig ikke noget ved, da pandekagen i sig selv faktisk kun indeholder sunde ingredienser. Jeg fandt desuden inspirationen på Kristines fine side lige her.

De kan desuden laves med andre slags frugt, f.eks. æble og kanel, men da jeg lige havde blåbær og banen, blev det til denne version.

Rigtig god søndag!

Opskrift:

ca. 8 små pandekager

1 dl rugmel
1 dl havregryn
½ dl. hvedemel
3 dl mælk
1 æg
2 bananer (most)
En håndfuld blåbær
1 tsk. bagepulver
1 tsk. honning
1 tsk. vaniljesukker

Andet forslag: 1. revet æble + kanel efter smag.

Bland først mælk og æg og rør herefter de andre ingredienser i.  Bag herefter de små pandekager på en smurt pande indtil de er gyldne på begge sider. De færdige pandekager kan godt virke, som om de ikke er helt bagte inden i, men denne version er bare mere svampet, end alm. pandekager.

Server med frisk frugt!

Velbekomme!

Skriv et svar

