Super rugbrød uden mel

Min gode veninde Katrine fortalte mig en dag, at hun havde bagt et rugbrød helt uden mel, og at det var virkelig lækkert! Det blev med det samme skrevet på min “ønskeliste” over opskrifter jeg må prøve 🙂

“Uheldigvis” løb jeg så tør for rugbrød den anden dag og så mit snit til at få det lavet. Rugbrødet består ikke af andet end kerner, nødder, gulerødder og æg, så det er lynhurtigt at lave og skal hverken æltes eller hæve. Inspirationen fandt jeg på Tante sød’s blog lige her.

I weekenden tager jeg hjem til Varde og besøger min dejlige familie, så mon ikke jeg finder på at lave noget derhjemme, som kommer op i løbet af weekenden!

Opskrift

1 brød

150 gram mandler grofthakkede
100 gram sesamfrø
100 gram hørfrø
100 gram solskikkefrø
150 gram græskarkerner
2 gulerødder (revet)
1 dl rapsolie
2 tsk salt
5 æg

Mandlerne hakkes, gulerødderne rives og begge dele hældes i en skål sammen med de andre ingredienser. Pisk ét æg i af gangen og hæld massen i en smurt rugbrødsform. Bag brødet ved 160 grader i 1 time og 10 min.

Velbekomme!

Skriv et svar

