Nem aftensmad: Pasta med tun, sød kartoffel og squash

          

Det her indlæg er faktisk lidt komisk. Jeg havde i mandags ingen energi eller fantasi til at lave mad og snakkede med min veninde Nynne om, at det nok bare blev en omgang pasta med tun. Det grinte vi lidt af og Nynne sagde ironisk ”den opskrift må du da lægge ind på din blog!”. Nu ender det med, at jeg faktisk giver den videre, fordi retten endte med at blive en ret god ”jeg-har-hverken-tid-eller-overskud”’s ret, til de aftenen, hvor man ikke rigtig gider.

Opskrift:
Til 1 person.

Pasta til 1 person
1 dåse tun
½ squash
½ sød kartoffel
3 spsk creme fraiche
Salt og peber

Start med at koge pastaen. Mens det koger, skæres kartoflen i tern og sguashen i strimler. Find en pande frem og steg kartoffelternene på panden i 5 min inden squash og tun steges med. Når pastaen er færdigkogt hældes den i panden med grønsager og tun, 3 spsk creme fraiche tilføjes og det hele vendes sammen, inden servering.
Velbekomme!

Skriv et svar

