Karrysuppe med ferskner og kylling

Hold da op, jeg føler mit liv vender på hovedet lige nu med alle de overvejelser, der er i forhold til, at jeg skal flytte. Det er næsten ikke til at overskue alle de valg og beslutninger man står overfor og samtidig, at hele ens liv skal pakkes ned på et tidspunkt. Men mon ikke det hele nok skal falde på plads! Men det er i øjeblikket også grunden til at der går lidt længere tid mellem opskrifterne her på bloggen :-/

Jeg fik den anden dag, denne skønne super og selvom kombinationen af karry, ferskner og kylling godt kan lyde ret underligt, så bare vent – denne suppe smager nemlig helt fantastisk! Jeg har ofte fået en version der ligner sammen med mine veninder, hvor det er med ferskner og rejer, men denne gang skulle der ske noget nyt.

Det er en nem, hurtig suppe, som ikke tager meget mere end 30 min at lave og ingredienserne kræver ikke det store indkøb.

Opskrift:

Til cirka 4 pers.

2 løg
2 fed hvidløg
3-4 spsk karry (alt efter smag)
2 spsk rød karry pasta (kan erstattes af ekstra karry)
2 ds hakkede tomater
1 ds fersken saft (alt efter smag)
1 maizena madlavningsfløde 7%
3 dl hønsebouillon.
Salt og peber
evt. chili
400 g. kylling

Start med at snitte løg, hvidløg og ferskner i tern. Skær herefter kylling i små stykker og steg det på panden. Mens kyllingen steger, svitses løg og hvidløg i en gryde. Efter et par minutter tilføjes karry og karry pasta, som hurtigt skal “brændes af”. Herefter hældes de hakkede tomater, ferskensaften, hønsebouillon ved og det hele koger godt igennem.
Når suppen har fået lov at koge ca 10 min. tages gryden af varmen og suppen blendes med stavblender eller i en blender. Herefter sættes gryden tilbage på blusset, hvorefter fløde, kylling og ferskner tilsættes. Kogen må ikke længere koge.
Man kan også servere fersknerne ved siden af, så folk selv kan putte dem i 🙂

Serveres med hjemmebagt brød, som jeg smider en opskrift ind med i løbet af weekenden.

Velbekomme!

Skriv et svar

