Pasta med kylling i flødesovs

Dagene flyver afsted, og der må åbenbart være nok at se til, siden det er fem dage siden, jeg sidst smed noget op herinde! Skal nok lige få strammet lidt op igen 😉

Dagens opskrift er en lækkerbisken. En pastaret som er god, når man vil forkæle sig selv lidt, for som titlen afslører, indeholder den fløde. Den smager skidegodt, og jeg er sikker på man sagtens kan erstatte fløden med madlavningsfløde med lavere fedtprocent, for en lidt sundere version.

Jeg håber, I har en god mandag derude!

Opskrift:
2 pers.

Pasta til 2 pers.
2 kyllingefileter
2 dl fløde
250 g. svampe (jeg brugte champignon)
1 rød peberfrugt (cherrytomater kan også bruges)
1 rødløg
1 dl grønsagsboullion
Rucula
Salt og peber.

Start med at sætte vandet til pastaen over. Snit kyllingen i passende stykker og svits den på panden i et par min. med krydderi. Når de har fået 5-8 min lægges kyllingen på en tallerken. Gem panden.

Snit herefter champignon, rødløg og rød peber i stykker og start med at svitse champignon i god tid på panden til de har fået farve. Tilføj så rødløg og peber.

Når pastaen er ved at være færdigkogt, skrues der ned for panden og fløde og boullion hældes ved grønsagerne i panden og varmes forsigtigt op. Tilsæt kyllingen så den også bliver varm og smag til med salt og peber.

Når pastaen er færdig vendes det hele sammen og serveres på en bund af rucula.

Velbekomme!

Skriv et svar

