Lækker laks med rodfrugter

     

    

Denne virkelig gode opskrift tager ikke mere end 30 min at lave og er både sund og lækker på samme tid.

Det er en af mine yndlingsopskrifter med laks, da man nærmest kan bruge alle grønsager man har i køleskabet. Denne gang var det rodfrugter, der blev snittet i fine lange stykker, men jeg har før også brugt kartofler, broccoli, rødløg og peberfrugt. Man kan variere det, som det passer 🙂

Derudover skal man kun have fingrene i, når grønsagerne skal snittes, for når “pakken” først er sat i ovnen, er det kun at vente og selvfølgelig spise!

Denne opskrift dækker cirka for 1 sulten pige som mig, så fyld endelig mere eller mindre på.

Opskrift:

1 laksefilet
1 pastinak
2 gulerødder
1 rødbede
1 tsk smør
1 fed hvidløg
Salt og peber

Skræl grønsagerne og snit dem i tynde lange skiver. Placer dem herefter på et stykke bagepapir, læg laksefileten  oven på og top med lidt smør med presset hvidløg. Krydr med salt og peber, luk pakken og sat den i ovnen ved 200 g. i 20 min.

Velbekomme!

Skriv et svar

