Pebernødder som Lagkagehuset’s

Jeg har et lidt mærkeligt forhold til pebernødder. Jeg elsker at julebage, og pebernødder bliver da også bagt hvert år, men det er rent og skær kun, fordi det er tradition. Jeg kan faktisk ikke lide pebernødder, så når de bages er det mest familie og veninder, der spiser løs! Men det holder mig ikke fra at prøve forskellige opskrifter på de små sataner, og de sidste par år er jeg vendt tilbage til denne, som eftersigende skulle minde om Lagkagehusets pebernødder.

Har fundet inspiration på Birthes fine side lige her.

Ud fra min prøvesmagning må jeg virkelig rose de her pebernødder. De smager skønt af både kardemomme, ingefær og selvfølgelig peber, men de er samtidig også luftige og lette.

Se desuden også opskriften på julens bedste vaniljekranse ved at trykke her 🙂

Opskrift:

250 g smør
250 g sukker
1 tsk. stødt ingefær
1 tsk. kanel
1 tsk. hvid peber
1 tsk. kardemomme
1 tsk. bagepulver
1 tsk. natron
1 dl piskefløde
500 g mel

Start med at pisk smør og sukker sammen med en elpisker. Herefter piskes fløden i ved laveste hastighed.

Bland krydderier, bagepulver, natron og mel sammen og rør det i dejen til dejen er nogenlunde fast.

Ælt det sammen med hænderne og tril dejen ud i pølser (ca tykkelse som en lillefinger). Skær dem i små stykker. Mine hævede virkelig meget, så lav dem gerne meget små!

Sæt dem på bagepladen, de kan sagtens stå tæt og bag dem i 6-8 min ved 200 grader ved almindelig varme.

De skal kun lige få farve, så er de færdige 🙂

Velbekomme!

Skriv et svar

