SU-paella med kylling og rejer

Hurtig, nem og lækker aftensmad. Jeg havde lyst til noget nyt og havde både ris, kylling og rejer, og så er der jo ikke lang til denne ret 🙂

Det må vist siges at være en noget fattigmandsudgave af paella, men sådan er det jo, når man er på SU. En anden gang kunne jeg godt tænke mig at skifte rejer ud med chorizo. Og hvis det skal være helt rigtigt, skal der safran i, men det blev simpelthen sparet væk.

På trods af det blev denne ret dog rigtig lækker, og der er nok til to meget sultne mennesker.

Opskrift:

3 dl ris (jeg brugte basmati)
5 dl vand
1 grønsagsbouillon

2 kyllingbryst
Rejer (kan udelade eller erstattes med chorizo)
1 løg
2 fed hvidløg
2 dl optøede ærter
1 peberfrugt
Karry
1 tsk gurkemeje
Salt og peber

Start med at hælde vand, ris og bouillonterning i en gryde og sæt det til at koge. Kog det i ca. 15 min.

I mens snittes løg, hvidløg og kylling i strimler og steges på en pande med karry, så kyllingen får farve. Når kyllingen er færdigstegt og risene er kogt færdig, hældes risene ned i panden sammen med kyllingen.

Til sidst tilføjes ærter, snittet peberfrugt, rejer, gurkemeje og der smages til med salt og peber.

Varm det godt op og server.

Velbekomme!

Skriv et svar

