Kransekagetoppe med chokoladebund

KransekagetoppeKransekagetoppeKransekagetoppe

Jeg er en marcipan-sucker her i julen og kan slet ikke få nok. Og da slet ikke når det er i kombination med chokolade eller nougat. Haps – lige ned i maven!

Disse har jeg ikke prøvet at lave før, selvom de både er nemme, smager godt og samtidig er den samme version som med bruger til kransekagen til nytår. Men nu skulle det prøves 🙂

Opskrift:
ca 30-40 stk.

500 g ren rå marcipan
4-5 æggehvider
10 spsk flormelis
200 g. chokolade
Start med at rive marcipanen og ælt det sammen med flormelis og 4 af æggehviderne. Vurder herefter konsistensen, den må nemlig ikke være for flydende. Det passede med 4 æggehvider i min portion 🙂
Kom massen i en sprøjtepose med tyl og sprøjt kransekagerne ud på bagepapir. Pynt evt. med nødder eller andet, inden de kommer i ovnen.
Bag dem ved 175 grader i 15-20 min. til de netop er let lyse på toppen. Pas på de ikke får for meget! Jeg holdte øje med dem da der var gået 15 min.
Smelt chokoladen, men lad toppene køle af, inden de dyppes i den smeltede chokolade.
Opbevares i en lukket beholder på køl.
Velbekomme!
3 thoughts on “Kransekagetoppe med chokoladebund

  1. Jeg har lavet dem idag og de blev bare så gode! Har endnu ikke dyppet dem i chokolade, men de smager faktisk rigtig godt uden også! Tak for opskriften! 🙂 Er det i orden, hvis jeg deler opskriften? 🙂

    • Det var da så lidt – de smager bare altid godt! Både med og uden chokolade er de et hit. Jeg var især glad for dem, jeg tabte helt ned i den smeltede chokolade 😉
      Nu bliver jeg helt lækkersulten..

      Du må hellere end gerne dele opskriften, så flere kan glæde af den 🙂 God aften!

Skriv et svar

