Pasta med kylling og jordskokcreme

Pasta med kylling og jordskokcreme

Pasta med kylling og jordskokcremeRigtig godt nytår kære venner! Jeg håber, I har haft en fantastisk jul og et godt nytår og er klar på at give den gas i 2013!

Efter min søde veninde Cecilie serverede denne fantastisk ret for mig, har jeg selv fået den på menuen. Jeg tror faktisk ikke rigtig, jeg har smagt jordskokker før, men blev virkeligt positiv overrasket. Og så fungerer det jo næsten altid godt at vende pasta i en lækker creme. Af tilbehør var der kylling, baconstrimler, svampe og frisk persille, men det kan man variere, som man vil 🙂 Retten er nem at lave og rigtig lækker, hvilket altid er vigtigt når jeg laver mad 😉

Opskrift: 

Til to sultne pers.

Pasta til 2 pers. (evt frisk pasta)
500 g. jordskokker
150 g. philidelphia light
1 dl grønsagsboullion
Salt og peber

Tilbehør:
Svampe
Baconstrimler
Kyllingstykker
Frisk persille

Start med at skrubbe jordskokkerne uden at skrælle dem. Tør dem af i et viskestykke og læg dem på en bageplade med bagepapir. Bag dem ved 200 grader i ca 30-40 min. til de er helt møre. Imens steges kyllingstykker, bacon og svampe skiftevis på panden og holdes herefter varm overdækket med sølvpapir.
Kog ligeledes pastaen så det passer med jordskokkerne.
Blend de bagte jordskokker med philidelphia og grønsagsboullion indtil cremen bliver tyk og lækker og smag til med salt og peber.

Vend hurtigt den færdigkogte pasta i cremen sammen med kylling, svampe og noget af persillen. Anret på tallerken og slut af med et drys af friskhakket persille og baconstrimler.

Velbekomme!

2 thoughts on “Pasta med kylling og jordskokcreme

  1. Hvor ser det lækkert ud! Må indrømme, at jeg aldrig har arbejdet med jordskok.. men jeg må virkelig prøve denne opskrift og det bliver i aften! 😀

    Nu har jeg lige været igennem alle dine opskrifter og er spændt på at se din næste opskrift så nu følger jeg dig altså! 🙂 Håber du vil gøre det samme. God dag til dig 🙂

  2. Det er også nyt for mig 🙂 Men det smager helt fantastisk, både med pasta, men også jordskoksuppe som også er her på siden.
    Blev det godt? 🙂

    Hehe der kommer også snart noget nyt. Og dejligt du vil følge med!

    Du har en rigtig fin blog, med mange spændende indlæg! Jeg er fan 😉

Skriv et svar

