Kanelfyldte snegle

Kanelsnegle

Kanelsnegle

Kanelsnegle

Mmh følelsen af ferie er altid god og jeg elsker at kunne lave lige, hvad jeg vil, uden at have en enormt pensum hængende over hovedet. Det skal nydes!

En god lun kanelsnegl med glasur tager man virkelig aldrig fejl af! Jeg bager dem for det meste, når jeg er hjemme i Varde, fordi mine brødre elsker dem. Heldigvis er de nemme at lave og kræver ikke rigtig noget, som man ikke lige har i skabet 🙂

Derudover er de gode til frysning – efter en tur i ovnen er de lækre igen.

Opskrift:
Ca. 20 stk.

Dej:
50 g. smør
2,5 g. mælk
25 g. gær
1 dl. sukker
1/4 tsk salt
400 g. hvedemel

Fyld:
100 g. smør
1,5 dl. sukker
1 spsk. kanel

Glasur:
Flormelis
Vand
Kakaopulver

Smelt smørret og hæld mælken i. Når blandingen er lillefinger-varm smuldres gæren i skålen og opløses. Tilsæt herefter sukker og salt og til sidst mel. Ælt dejen smidig og lad den hæve overdækket i 40 min.

Imens kan du røre fyldet sammen. Jeg plejer ikke at smelte smørret, men det kan man gøre. Ellers røres  smør, sukker og kanel bare sammen.

Når dejen er hævet rulles den ud til et rektangel og fyldet fordelen herpå. Herefter rulles dejen stramt sammen fra den brede side og skæres så i ca. 2 cm. tykke stykker.

Den løse ende på her snegl bøjes ind under sneglen og den lægges på bagepladen med enden nedad. Lad dem til sidst igen hæve i 40 min., pensl med æg,  og bag dem i en forvarmet øvn ved 225 grader i 6-8 min.

Sneglene pensles med æg og bages i forvarmet ovn ved 225 grader C. alm. ovn i 6-8 minutter.

De afkølede snegle overtrækkes med glasur.

Velbekomme!

Skriv et svar

