Verdens nemmeste pitabrød

pitabrød

Pitabrød           pitabrødJeg har aldrig før bagt mine egne pitabrød, da jeg troede, det var alt for kompliceret at få dem så flotte og hule. Det skal dog vise sig, at jeg tog fejl! Jeg fandt en nem opskrift og efter næsten intet arbejde var de fineste pitabrød klar til at blive spist. Jeg fik 7 stk ud af portionen, hvilket passede fint til aftensmad for kæresten og jeg i to dage. Så hvis du har lyst til lækre og friske hjemmebagte pitabrød, er det bare med at komme igen. Tror vist godt jeg kan skrive under på, at det er sidste gang, jeg har brugt de færdigkøbte tørre pitabrød 🙂

Det eneste man skal være opmærksom på er, at dejen skal hæve minimun en time. Så start i lidt god tid!

Opskrift:
7-8 stk.

3 dl. vand
15 g. gær
1 tsk salt
Lidt olivenolie
100 g. durummel
350 g. hvedemel

Opløs gæren i vandet og tilsæt salt og olie. Hæld herefter melet i lidt efter lidt og ælt dejen uden at den bliver for fast. Sæt dejen et lunt sted og lad den hæve minimum en time.

Når dejen er færdighævet deles den i otte stykker. Tril dem til kugler og rul dem herefter flade med en kagerulle. Læg dem på en plade med bagepapir og bag dem nederst i en forvarmet ovn ved 250 g. Brødene er færdige, når de er hævet op eller efter cirka 7 min.

Server med lige hvad du har lyst til 🙂

Velbekomme!

pitabrød

7 thoughts on “Verdens nemmeste pitabrød

  1. Pingback: Luksuspita – greengastro

Skriv et svar

