Morgengryn med æble, honning, skyr og nødder!

Havregrød

Havregrød

Jeg så en dag denne opskrift i et blad og hev den ud (hvilket jeg ofte gør og derfor har mange små stumper papir liggende….). Det lød virkelig lækkert med sådan en omgang havregrød med æble og honning til morgenmad – og det er det! Har lavet den mange gange efterfølgende og kæresten og jeg elsker at lave en god stor portion, sætte os ind på sofaen med dyner og smovse 🙂 Det er en god start på dagen!

For at lette processen har jeg hakket og ristet en pose mandler, så jeg altid har og ikke skal stå og gøre det hver gang. Det fungerer fint 🙂

Skyr er jo et fantastisk produkt, som er utroligt populært lige nu. Det skyldes bla. det høje indhold af protein, som gør at man er mæt i længere tid. Hvis jeg ikke lige har det i køleskabet, bruger jeg hvad jeg ellers har. Ofte er det Cheasy’s vaniljeyoghurt, som smager helt fantastisk!

Jeg sender opskriften videre som jeg fandt den, dvs til 1 person. Så kan man selv gange op 🙂

Opskrift:
1 pers.

1,5 dl vand
1 dl juice
1 dl. grovvalsede havregryn eller korn
1 æble
2 spsk skyr
1 spsk honning
En lille håndfuld hakkede mandler eller nødder ristet på panden.

Sæt en gryde over med gryn, vand og æblejuice og kog det langsomt op. Imens hakkes mandlerne og ristes på en pande. Husk at røre i grøden!
Herefter skal næsten hele æblet rives (dvs. undtagen det jeg når at spise imens). Når grøden er færdig, hældes den i en skål og toppes med skyr, honning, revet æble og ristede mandler.

Velbekomme!

Skriv et svar

