Påsketrøfler med appelsinsmag!

IMG_0679

Påskeæg

Chokolade

Pas på de her små trøfler, de er ikke til at holde sig fra. Det lækre fyld af appelsin, fløde og chokolade danner en smag, der bare er himmelsk. Hvis du den anden dag så indlægget med påskeæg med hjemmelavet nougat og synes at det var liiidt for teknisk, så er de her lige til at gå til. Det der tager tid er sådan set bare at ganachen skal stivne inden æggene kan formes.

Jeg håber, I nyder Påsken i snevejret (som åbenbart har besluttet sig for at blive hele året). Jeg arbejder de her dage, så der er ikke meget familiehygge til mig. Heldigvis kan jeg i stedet hygge mig i lejligheden 🙂 og når ja, så selvfølgelig også lige læse en tekst eller to… + jeg har et interview, jeg skal have nedskrevet fra tale til tekst… Så når den fantastiske koncert med Beyonce er færdig på Dr3 – SÅ går jeg igang 😉

Her får i opskriften 🙂

350 g. lys chokolade
1,5 dl fløde
Revet skal fra 1 appelsin
2 spsk appelsinsaft
2 spsk smør

Pynt:
Mørk chokolade
Frysetørrede hindbær

Hæld fløden i en gryde og sæt den forsigtigt til at koge. Hak imens chokolade og riv appelsinskallen. Når fløden koger hældes den over chokoladen og appelsinskallen og det røres forsigtigt rundt. Når den er kølet lidt af røres smørret og appelsinsaften i. Lad herefter ganachen køle helt af og blive fast et køligt sted.

Når massen er blevet fast formes små æg eller kugler med to teskeer. De stilles på et en plade med bagepapir og får igen lov til at stivne et køligt sted.

Til sidst dyppes de i chokoladen og toppes med frysetørrede hindbær 🙂

Opbevares på køl.

Påskeæg

Skriv et svar

