Cookies med chokoladestykker

Cookies

CookiesSprøde, lækre, chokoladefyldte cookies. Det gode ved dem er, at de ingen tid tager at lave og at man ikke behøves at have fingrene i dejen. Jeg smider bare alle ingredienserne i min Kitchenaid og så klarer den det hårde arbejde. Men kan derfor have skønne nybagte cookies på kun en halv time!

Opskriften har jeg fået af min søde veninde Cecilie.

Og sikke en fantastisk solrig dag at spise dem på! Her i Aarhus er der skyfri himmel og sol. Dejlige forår 🙂

Opskrift:
ca. 30 stk

100 g. sukker
120 g. brun farin
115 g. smør
1 æg
1 tsk vaniljesukker
1/2 tsk bagepulver
160 g. hvedemel
1/4 tsk salt
200 g. mørk chokolade
130 g. hasselnødder

Tænd ovnen på 150 grader.

Først blandes sukker og brun farin. Herefter skæres smørret i små stykker og puttes i skålen. Kør det på køkkenmaskinen eller med elpisker. Når sukker, farin og smør er rørt sammen, skal æg, salt, vaniljesukker, bagepulver og mel røres med. Hak til sidst chokolade og nødder i små stykker og bland i.

Tag to skeer, form små kugler og stil dem på en bageplade. De flyder selv ud, så stil dem med god mellemrum.

Bag dem i 18-24 min.

Mums!

Skriv et svar

