Indbagt laks med pesto

Indbagt laks

Så er det vist (endelig) tid til en opdatering igen! Tiden flyver afsted med veninde aftaler, arbejde og skole, og inden man ser sig om, har vi ramt sommer! Det er nu heller ikke helt dårligt – synes virkelig jeg har nogle lækre sommerplaner foran mig 🙂

Det her er også lidt af en sommerret, som kan serveres til så mange ting. Der kan bruges som forret, men vi fik den til hovedret med en hvedekernesalat til! Super lækker og nem, men det er butterdej jo altid 😉

Man kunne også sagtens have serveret andre salater til, forslag kunne være en bønnesalat med feta og granatæble eller en jordbær salat med rucula. Jeg elsker salater med frugt, som dem kan I godt forberede jer på at få et par stykker af i løbet af sommeren!

Haha og når ja, en lille åndssvag opdatering! Vi kan vist ikke længere klage over at solen ikke skinner. Jeg sad i onsdags nede i gårdhaven og læste i to timer og jeg er total solbrændt på mit bryst og arme. Det havde jeg ikke lige regnet med! Så pas på jer selv, selvom det kun er forårssol!

Opskrift:
2 pers til hovedret (med salat)

1 pk. butterdej
2 laksefiletter (fersk)
2 spsk grøn pesto
2 tomater i skiver
1 mozzarella
Salt og peber

Tænd ovnen på 200 grader.

Start med at skære skindet fra laksen og smør begge stykker ind i lidt olie, salt og peber. Rul herefter butterdejen ud og læg laksestykkerne i forlængelse af hinanden. Smør den side der vender opad med pesto, læg tomatskiverne henover og smuldr til sidst lidt mozzarella over.

Fold herefter butterdejen ved at starte med enderne og derefter langsiderne, så den bliver lukket ordentligt. Klem hjørnerne sammen.

Pensl evt. butterdejen med en pisket æggeblomme, så får dejen en flot farve.

Bag i ca. 20 min. ved 200 grader og server med det samme!

Velbekomme 🙂

Skriv et svar

