Spaghetti meatballs

Meatballs

Jeg ved ikke hvorfor der skulle gå 22 år før jeg for første gang fik spaghetti med meatballs (…eller bare kødboller). Endelig tog jeg mig sammen til at lave det og det var hvert fald ikke sidste gang! Jeg ved ikke hvad det er med de kødboller, de smager bare skide godt og passer rigtig godt sammen med spaghettien og pastasovsen. Og så er det lidt hyggeligt!

Jeg har det nok lidt med kødboller, som jeg har det med frikadeller. Jeg elsker at fylde dem med alle mulige ting, så de smager af så meget som muligt! Og heldigvis har jeg en kæreste, der spiser alt jeg laver 😉

Opskrift:
2-3 pers.

Pastasauce:
Pasta (svarede til antal personer)
1 ds. hakkede tomater
1 ds. tomatpure
2 fed hvidløg
1 lille løg
2 friske tomater eller cherrytomater
0.5 frisk chili
Frisk basilikum
2 dl grønsagsboullion
Salt og peber

Kødboller:
500 g. oksekød
2 fed hvidløg
0.5 løg
0.5 frisk chili
0.5 dl havregryn
1 æg
1 spsk frisk eller tørret basilikum
1 spsk frisk eller tørret timian
Salt og peber

Start med at blande ingredienserne sammen til kødbollerne og stil det på køl en halv times tid. Form herefter kødbollerne i passende størrelse. Jeg brugte en teske.

Sæt vandet over til pasta og varm en stor gryde op til pastasaucen.

Svits løg, hvidløg, chili og tomater i gryden og tilføj herefter hakkede tomater, tomatpure og boullion. Lad det koge op og smag til med krydderier + salt og peber.

Herefter skal kødbollerne brunes let på en pande. Sørg for at varme panden godt op inden de kommer på. Når de kommer på, rulles de hele tiden rundt for at forblive runde. Når de har fået lidt farve, kommes de i pastasaucen. Pas på med at røre for meget rundt herefter, da kødbollerne er meget skrøbelige. Lad det småkoge i 10 min.

Server herefter kødbollerne og saucen sammen med det varme pasta.

Velbekomme!

Skriv et svar

