Kylling med parmesan og serranoskinke

Kylling

Kylling Kylling
Hold da op – så fløj der lige 3 dage med Northside! Det var første år jeg var afsted og arbejdede for Peter Larsen Kaffe under festivalen for at få et armbånd. Det var hektisk, men sjovt at hjælpe til og der blev virkelig langet nogle latter og kaffe bailey over disken! Af musikken var jeg især glad for Mø, Ellie Goulding og The William Blakes, så alt i alt var det en skøn weekend!

De næste par dage står igen på afslapning og hygge og når det er forsvinder jeg ofte væk i videoer på youtube og for det meste er det på Jamie Olivers FOOD-kanel, hvor man kan nyde klip med alle mulige lækre opskrifter 🙂 Det er en god og anderledes måde at få inspiration på, og så er der bare ikke noget bedre end at se ham i et køkken. Denne opskrift faldt jeg en dag over og gemte den mit rod af bogmærker, så jeg en dag kunne lave det.

Det blev så i sidste uge, hvor disse blev serveret med sesamstegte bønner og kartoffelsalat. Det smagte så godt til den saftige kylling, som smagte af salt fra både parmesan og skinke. Ikke dårlig kombination og en god måde at prøve kylling på en lidt anden måde 🙂

Jeg lærte desuden et rigtig godt fif af dejlige mr. Oliver, som gør at man kan stege kyllingen jævn hele vejen igennem (de er jo ofte noget tykkere i den ene ende). Put fileten i en pose og “hammer” den flad og jævn med en kagerulle. Det lyder lidt skørt, men det fungerer virkelig godt!

Udover kartoffelsalat, kunne man også servere kyllingen til en lækker salat eller måske en omgang pasta med pesto? Her får I hvert fald opskriften, så lov mig at I prøver den!

Opskrift:
2 pers.

2 kyllingfileter
1 pk. serranoskinke
Friskrevet parmesan
2 håndfulde asparges
Lidt sesamfrø

Find opskriften på kartoffelsalaten her.

Start med at hamre kyllingen flad i en pose, så den kan steges jævn. Riv herefter parmesan ud over (jeg plejer at bruge en alm. kartoffelskræller) til du synes der er nok og pak til sidst parmesan-siden ind i to stykker serrano. Varm panden godt op og hæld lidt olie på. Når panden er godt varm, lægges kyllingfileten på med serrano siden ned af og steget godt igennem. Følg med på kyllingen, og tjek hvornår den er stegt halvvejs igennem. Når den er det, vendes den om og steges videre på den anden side.

Når kyllingerne er færdige , tages de af og skæres over på midten. Hurtigt steges bønner i lidt smør og sesam indtil de tager lidt farve.

Læg kyllingfileterne oven på de stegte sesambønner og server med kartoffelsalat.

Kylling

Velbekomme!

Skriv et svar

