Bulgursalat med feta, radiser og persille

Bulgursalat

BulgursalatDenne skønne bulgursalat har min veninde Charlotte introduceret mig for. Den er super nem, smager skønt og kan bruges til både aftensmad og madpakke!

Jeg varierer den altid efter hvilke grønsager, der er fremme, og den sidste version blev derfor med friske danske radiser. Derudover kommer jeg næsten også altid agurk og ærter i, men kan kunne også pimpe den med lidt rød peber og chili 🙂 Jeg skriver derfor bare, hvad jeg putter i og ikke hvor meget, da det er en smagssag. Jeg plejer blandt andet aldrig at spare på fetaen 😉

Server salaten til frikadeller, kylling eller laks og jeg lover dig, at du ikke bliver skuffet!

Opskrift:
2 dl. bulgur (ca. 4 dl vand, læs på pakken)
Agurk
Ærter (fra frost)
Radiser
Lidt broccoli
Feta (den bløde)
Frisk persille (hakket)
Olivenolie
1-2 fed hvidløg
Salt og peber

Start med at koge bulguren som anvist på pakken og skyld den herefter i kold vand. Snit grønsager, persille og feta i passende stykker og vend det forsigtigt sammen med bulguren. Til sidst smages til hele til med presset hvidløg, salt, peber og olivenolie 🙂

Stil den gerne på køl en times tid inden servering.

Bulgursalat

Velbekomme!

Skriv et svar

