Bærcrumble med hvid chokolade

Bærcrumble

      Bærcrumble  Bærcrumble
Bærcrumble

Jeg får tit ideer og opskrifter, når jeg spiser med veninder og familie. De gemmer ofte på nogle gode, lette og lækre opskrifter, som jeg efterfølgende gerne vil have fingre i! Det samme gjorde sig gældende, da jeg til min venindes fødselsdag fik denne lette, skønne og lune frugtdessert med smeltende vaniljeis på toppen…. MUMS! Jeg bliver helt lækkersulten ved tanken.

Nu har jeg tyvstjålet opskriften og deler den gerne med jer, så I også kan nyde den! Jeg er ret sikker på, at næsten alle kan lide den og den ser ud af mere, end hvad man lægger i den af energi = win/win. Derudover kan man forberede både bær, crumble og chokolade om formiddagen og så bare smide det sammen i et tærtefad og komme det i ovnen lidt inden det skal serveres. Easypeasy! Serveret med en iskold vaniljeis er det virkelig en vanedannende dessert!

Nu vil jeg smutte om til en sød veninde og hjælpe hende med at gøre klar til fødselsdagsmiddag i aften og så skal der ellers hygges med pigerne! God torsdag til jer!

Opskrift
4-6 pers. Et lille tærtefad.

400 g. blandede bær (jeg bruger fra frost)
100 g. koldt smør
75 g. havregryn
1,5 spsk hvedemel
40 g. sukker
50 g. hvid chokolade
Vaniljeis

Tag bærene op og put dem i en sigte, så det meste af vandet kan løbe fra. Imens laves crumblen ved at smør, havregryn, hvedemel og sukker samles til en masse og lægges på køl. Imens hakkes chokoladen. Tag et tærtefad frem og hæld bærene i bunden. Smuldr crumblen udover og top til sidst med den hakkede chokolade. Det hele bages i ovnen i 25-30 min. ved 200 grader.

Når chokoladen og crumblen har taget farve, tages den ud og serveres med iskold vaniljeis!

HALLELUJA!

2 thoughts on “Bærcrumble med hvid chokolade

  1. Hej Ninna:) jeg plejer at hakke en håndfuld mandler i sammen med chookoladen. Det er også vildt lækert 🙂

Skriv et svar

