Vandmelonsalat med kerner

Vandmelonsalat

Vandmelonsalat

Et lækkert alternativ til den sædvanlige vandmelonsalat, som I kan se her. Denne gang skulle der lidt mere “gods” i og jeg fandt derfor lidt kernerester i skabet. Det blev til en rigtig god salat med masse af vandmelon, som jeg elsker! Nogle er ikke så meget til salat med frugt, men jeg synes det giver en dejlig friskhed om det så er appelsiner, druer, jordbær eller melon.

Salaten er desuden god som tilbehør til rigtig mange ting f.eks. kylling eller mørbrad eller som tilbehør i en buffet.

I dag starter en uges arbejde i Blåvand, hvor jeg igen i år sælger is 🙂 Det er altid rigtig hyggeligt og jeg glæder mig til at komme ud og hilse på kollegaerne. Nu må det bare gerne blive lidt bedre vejr, så folk faktisk køber is!

God weekend 🙂

Opskrift:
2-3 pers.

ca. 2 dl kerner (evt. spelt, bulgur eller hvedekerner)
Vandmelon
Feta (gerne den bløde)
Frisk spinat
Lidt olivenolie
Salt og peber
1 spsk balsamico

Kog kernerne efter anvisningen på pakken. Lad dem køle af.

Snit melon og feta i små passende stykker og kom dem i en skål. Snit spinaten let og vend det i melon og feta. Kom herefter kernerne i og vend det hele med salt, peber, olie og balsamico.

Stil det på køl indtil servering 🙂

Vandmelonsalat

Velbekomme!

Skriv et svar

