Kakaosnitter med kokos

Kakaosnitter

kakaosnitter

Kakaosnitter

Disse skønne snitter lavede jeg, da jeg hjemme i Varde skulle til det årlige sommerspil med mine forældre. Traditionen tro, skulle der medbringes hjemmebagt kage og kaffe til pausen, så jeg så mit snit (haha) til at lave disse lækre snitter. De var ret hurtige at lave, da bunden bare skulle æltes sammen, rulles ud, og bages med kakao/kokos fyldet. Det eneste jeg havde lidt problemer med, var at få rullet bunden ud, da den klistrede en del. Det kunne nok klares, ved at lægge bunden på køl en halv times tid inden rulning – men igen spillede min manglende tålmodighed ind 😉 Da vi kun spiste et par snitter, kom resten i fryseren, så mor kan snuppe dem med på arbejde en dag.

Sommerspillet var fantastisk, solen skinnede og det var bare en dejlig aften med mine forældre. Nu er jeg tilbage i Aarhus, efter kæresten og jeg netop er kommet hjem fra 5 dage i sommerhus i Løkken. Den bedste miniferie!

På søndag er det desuden bloggens 1 års fødselsdag, og jeg har en lille overraskelse i ærmet, som jeg glæder mig helt vildt til at vise jer! Indtil vil jeg nyde den fantastiske sommer.

Inspirationen har jeg fundet på Kristines altid fine side lige her. 

Opskrift: 
30-40 stk. alt efter størrelse

Bund:
380 g. hvedemel
200 g. smør
100 g. flormelis
1 æg

Kakao/kokosmasse:
400 g. sukker
50 g. kakao
200 g. kokosmel
7 æggehvider
+ næsten et helt glas hindbærmarmelade

Start med at blande ingredienserne til bunden og ælt det til en glat og ens dej. Læg den på køl i 30 min. Rul den herefter ud på en bageplade så den mere eller mindre fylder det hele. Bag den ved 175 grader i 5 min.

Imens laves fyldet, ved at alle ingredienserne blandes i en gryde (pånær hindbærmarmelade) og dernæst forsigtigt varmes op. Når den bagte bund er færdig, smøres først et lag marmelade og derefter kommes kakaofyldet på. Husk at komme helt ud til kanten.

Bag til sidste hele pladen ved 175 grader i 15-18 min., og lad den efterfølgende køle af inden snitternes skæres ud.

Kakaosnitter

Velbekomme!

4 thoughts on “Kakaosnitter med kokos

Skriv et svar

