Kartoffelsalat med mango og soltørrede tomater

Kartoffelsalat

En lidt anderledes kartoffelsalat end den traditionelle med hvid dressing og dild, som jeg plejer at lave. Faktisk lavede jeg sidst denne sidste år til min mors 50 års fødselsdag, men det gør den ikke mindre god i år 😉

Jeg havde lyst til at give den traditionelle kartoffelsalat en anden smag, og så elsker jeg at kombinere mine salater med lidt frugt. Den her gang blev det mango, som smager helt fantastisk.

Kartoffelsalaten er perfekt som tilbehør til grillmad og passer også godt i en buffet, som jeg lavede den til mors fødselsdag.

Opskrift:
2-3 pers.

Salat:
400 g. kartofler (kogt)
1 moden mango
Lidt soltørrede tomater (kan undlades)

Marinade:
2 spsk. olivenolie
2 spsk. friskpresset citronsaft
2 tsk. sennep
0,5 tsk karry
1 tsk honning
En håndfuld frisk dild
salt og peber

Topping:
Ristede kerner (evt pinje,- eller græskarkerner)
Evt et par spsk. friskhakket løg.

Kartoflerne koges i godt saltet vand og køles helt herefter helt af. Skær så kartofler og mango i ligestore tern. Marinaden laves ved at blande olie, citronsaft, sennep, karry, honning, dild og salt og peber sammen. Bland så forsigtigt sammen med kartoffel og mango tern og top det til sidst med soltørrede tomater, ristede kerne og evt. løg.

Stilles på køl indtil servering.

Kartoffelsalat

Velbekomme!

2 thoughts on “Kartoffelsalat med mango og soltørrede tomater

Skriv et svar

