Sommerlæskende iskaffe

iskaffe

Dette indlæg indeholder noget, der ikke før har været her på bloggen. Nemlig opskriften på noget, jeg slet ikke kan fordrage smagen af! KAFFE. Ja, jeg har ikke lært at drikke kaffe, og jeg vil gøre meget for også at undgå det i fremtiden. Jeg kan simpelthen ikke snuppe smagen på nogen mulig måde. Jeg bliver dog af og til udfordret af min kæreste, som er noget af en kaffedrikker, men intet har imponeret mig. Derfor blev denne iskaffe også lavet til kæresten aftenen før vi tog hjem til Varde, da jeg havde lyst til at prøve den af. Og jeg smagte den faktisk! Men nej, heller ikke denne gang lykkedes det. Kæresten var dog rigtig glad og drak et stort glas 🙂

Jeg prøvede først en udgave uden sukker, men den smagte simpelthen af dårlig kold kaffe. Så jeg måtte prøve noget andet og fandt ud af at jeg ikke kunne komme udenom sukkeret.

Man skal huske at lave en kop kaffe i god tid og stille den på køl, for at kunne lave iskaffen. Og derudover selvfølgelig at have isterninger klar! Men ellers er det ligetil 🙂

Opskrift:
2 store krus

  • 3/4 dl kold stærk kaffe
  • 1 tsk brun farin
  • 6 store isterninger
  • 2 dl kold mælk
  • Evt. lidt kakaopulver

Kom den kolde kaffe og farin i en blender og tilsæt isterninger og mælk. Blend det hele til det er cremet og smag det til. Server i et høj krus med drysset kakaopulver og et sugerør 🙂

iskaffe

Velbekomme!

Skriv et svar

