Sprøde saltmandler

Saltmandler

Saltmandler

Saltmandler

Her er virkelig en lille lækker snack, som kræver minimum arbejde. Mandler er i sig selv lækre, men efter den her omkring smager de bare endnu bedre. Saltmandlerne er udover snacking desuden også gode som topping til salat eller som en lille appetizer til en velkomstdrink. Jeg lavede en omgang igår, da jeg ville have en lille spiselig ting med til min veninde, som jeg skulle spise med. Og de faldt i god jord.

Jeg elsker at give nogle af de ting jeg laver væk til venner og familie. De bliver så glade, hvis man lige har tænkt på dem og så har jeg jo en god anledning til at lave søde sager. Indtil videre er det hyldeblomstsaft, marmelader, brød og saltmandler som er blevet forværet væk. Jeg har fundet nogle smarte cellofanposer til næsten ingen penge i Søstrene Grene, som er perfekte til indpakning, så det er bare med at komme igang 🙂

Opskrift:
En skål mandler

  • 200 g. mandler (med skal)
  • 1 spsk god salt (jeg brugte Maldon)
  • 2 dl vand

Start med at koge vand og salt op i en gryde. Selvom det ikke lyder af meget salt, så er det rigeligt, så kom ikke mere i! Når vandet koger lidt, kommes mandlerne i og koger med indtil al vandet er fordampet og et tyndt lag salt er at se på mandlerne. Herefter skal de tørres i ovnen ved 150 grader i ca. 20 min. Stil dem til sidst til afkøling – de popper lidt, når de tørrer 🙂

Saltmandler

Velbekomme!

One thought on “Sprøde saltmandler

Skriv et svar

