SQUASHKAGE MED CITRONCREME

squashkage

squahskageEn svampet traditionel squashkage med masser af smag, som er et skøn og anderledes indslag end den traditionelle chokoladekage, når der skal serveres kage 🙂 Jeg har bagt den et par gange og begge gange har det var en stor succes. Især citroncremen på toppen er helt vild lækker til smagen af kanel og squash og giver et frisk indspark. Jeg er sikker på at kagen også vil fungere rigtig godt som muffins, så skal bagetiden bare reduceres til det halve (ca. 20 min.)

Jeg prøver næsten altid at bage en ny kage, for at lave lidt anderledes og I skal glæde jer til den næste på programmet – en sommerlig citronkage!

God torsdag.

Opskrift:
1 springform

  • 3 æg
  • 250 g sukker
  • 2½ dl smagsneutral olie
  • 1 groftrevet squash (ca 400-500 g.)
  • 350 g mel
  • ¼ tsk. bagepulver
  • 2 tsk. natron
  • ½ tsk. salt
  • 2 tsk. vaniljesukker
  • 3 tsk. kanel

Citroncreme

  • 90 g. blødt smør
  • 1 bk philidelphia (250 g.)
  • 75 g. flormelis
  • 4 spsk citronsaft og skallen (revet) fra 1 citron
  • 1 tsk. vaniljesukker

Tænd ovnen på 180 grader.

Start så med at piske æg og sukker luftig ved at tilsætte ét æg af gangen og piske godt imellem.
Pisk herefter olien i og til sidst de andre ingredienser.

Hæld dejen i en springform foret med bagepapir og bag den i 40-45 min (ca. 20 min. hvis den bages som muffins).

Citroncreme:
Når kagen er ved at være kølet af, laves citroncremen ved at røre det bløde smør sammen med flormelis og vaniljesukker. Pisk herefter flødeosten og citronsaften i blandingen til den er cremet og ensartet og smør det på den afkølede kage.

squashkage

Velbekomme!

One thought on “SQUASHKAGE MED CITRONCREME

  1. Mmmh den ser så lækker ud denne kage! Jeg kunne da sagtens spise et stykke eller tre 😉
    Knus Anna
    – anna-mad.blogspot.dk

Skriv et svar

