ÆG OG BACON MUFFINS

muffins

muffins

Da vi i efterårsferien havde besøg af kærestens forældre lavede jeg blandt andet disse gode muffins med æg og bacon. Jeg havde lyst til at lave en lidt anden version end den traditionelle scramble eggs og det blev virkelig en succes 🙂 Derudover er de nemme at lave, hvis man samtidig skal lave andre ting til morgenmad. Jeg lavede dem som del af en lille brunch, og der var det perfekt bare at kunne smide dem sammen, sætte dem i ovnen og voila – lækre, flotte, portionsanrettede muffins 🙂

Opskrift:
4 pers.

  • 8 stk bacon
  • 4 æg
  • Frisk karse eller purløg

Tænd ovnen på 200 grader.

Stil gummi muffinsformene klar på en bageplade.

Start med at stege baconen halvt færdig og læg det med det samme ned som kant i muffinsformene inden det bliver sprødt. Der skal bruges 2 stykker bacon pr. muffinsform. Når alle formene har fået en kant af bacon, klækkes et æg ned i midten af hver form og pladen sættes i ovnen. Bagetiden afhænger af,  hvordan man ønsker sit æg, men jeg gav dem omkring 8-9 min. til toppen lige var stivnet. Derved fik jeg en god blød blomme.

Inden servering pyntes de med frisk karse eller purløg og serveres med et par skiver tomater.

Velbekomme!

muffins

Skriv et svar

