YOGHURT MED INGEFÆR, MANDLER OG FRUGT

yoghurt

yoghurt

Af og til er jeg så heldig at blive inviteret til brunch hos mine søde veninder og sidste gang stod denne lækre, friske yoghurt fint anrettet på tallerken, da jeg kom 🙂 Jeg er egentlig ikke så vild med græsk yoghurt (og slet ikke skyr!) men den her smagte bare helt fantastisk. Om det skyldes min craving for ingefær for tiden eller bare alt den friske frugt ved jeg ikke helt, men den skulle hvert fald laves derhjemme. Det blev den så i efterårsferien, da vi havde besøg af kærestens familie og der var den igen et hit! Så jeg kan næsten love jer, at I ikke bliver skuffet 😉

Og så lige et emneskift: Hvad sker der for vejret?? Tror sjældent jeg har set så mørk og vådt et vejr længe… Hurra for mandage! Så er jeg jo faktisk heldig at jeg bare skal sidde hjemme og læse i dag! Håber ikke I bliver alt for gennemblødte derude.

Opskrift:
4 pers.

Yoghurt
300 ml. græsk yoghurt
3 spsk lys sirup
1 tsk revet citronskal
2 tsk citronsaft
2 tsk frisk ingefærsaft (revet og presset)

Topping
1/2 mango
1 lille bakke hindbær
1 håndfuld hakkede, ristede mandler
50 g. hakket mørk chokolade
Evt. frisk mynte til pynt

Start med at hakke og riste mandlerne, så det kan nå at køle af. Pas på det ikke brænder på, men bare bliver let gyldne.

Rør herefter yoghurten sammen med sirup, citronsaft og citronskal i en skål.  Riv så ingefæren og pres den gennem en si for at udvinde saften og rør også det i yoghurten. Stil yoghurtblandingen på køl indtil servering.

Gør nu frugten klar ved at skære mangoen i små fine stykker, hak chokoladen og skyl hindbærene.

Så er alt klar til anretning! Find 4 høje glas og start med at fordele lidt af frugten, chokoladen og de hakkede mandler i bunden af glassene. Kom herefter lige meget yoghurt i hvert glas til der ikke er mere og slut af med den resterende frugt, chokolade og mandler. Hvis du har et par mynteblade passer de perfekt som finish på toppen 🙂

yoghurt

Server med det samme! Velbekomme 🙂

2 thoughts on “YOGHURT MED INGEFÆR, MANDLER OG FRUGT

Skriv et svar

